Nyköping - Skogås



Saxat från hemsidan

"Inga poäng med oss hem denna gång!

Spontana referat av några av tjejerna i laget:

Idag mötte vi Nyköping dom tog oss med storm, med snabba fötter, rörelser och goda spelsinnen.
Vi hamnade i underläge direkt, efter en kvart stod det 3-11.......
Pernilla är bäst på straffar// Stina

Vi kämpade på i motvind och uppförsbacke.
Hämtade hem humör och spel i andra halvlek men det räckte tyvärr inte.
Jejje och Jennifer gör A-lags debut. // Okänd

Alla sög utom Fanny// Peace Out

Domarna sög.....// Ellen

Vi underskattade dom tror jag. Sen kom vi in i matchen för sent.
Framåt och bakåt fungerade inte som det brukar göra.
Men nästa gång kommer allt att fungera! // T2

Vi hade med oss en spelare från Nyköping på bussen hem, här kommer hennes referat:

Rolig match, tråkiga domare trevlig resa.
Härligt med 2 poäng i Borgen =) ses efter jul igen, lycka till!
// Av Nyköpings Åsa

DJUPDYKNING AV SHK!

Vart ska man börja......
Jag vet att man inte ska lägga fokus på domaren men jag kommer att för första gången i mitt liv att såga detta domarpar vid fotknölarna, återkommer till det senare.
Åter till matchen.
Vi börjar med att i Fredags kväll kommer det ett SMS från Matti där det står -
PANIK......
W T F är det som händer...
1. Fanny har feber och ont i halsen.
2.Jenny har ett köttsår under foten efter ett inlägg hon fått.
3. Kaoutar jobbar.
4. T1 kan inte hålla i boll pga tummen.
5.Ellen är fortfarande risig.
6. Jojjis inte med.


Ingen rolig historia men vad gör vi nu när halva laget är borta??
Vissa tjejer åkte med ändå men vi lämnade Kaoutar, Jojjis å vår lilla pitbull Jenny hemma. Fanny å Ellen åkte med.
Så Lördagen kom och vi reste till Nyköping som var taggade till max ( tydligen fått rapport om hur vi spelade in i minsta detalj av en Norrköpings människa FD Nyköping fegt men ok ) det är sånt man får ta om man är obesegrade....
Uppvärmningen kändes bra det kändes i skotten och syntes på avsluten. Alla ville, alla laddade bra.
Matchen drar igång och Nyköpings tjejer med men vad hände med Skogås tjejer de stog på hälarna i de första 25 min och fattade nog inte vad som hänt, det va ett piggt Nyköping som stormade ett icke så piggt SHK.
Vi blir fullständigt överkörda ägda och tillplattade av Nyköping.
När vi till sist får ordning på bitarna bakåt så leder dom med 10 bollar som i andra börjar krympa men så fort vi börjar knappa in så blev vi straffade direkt så vi fick aldrig chansen egentligen att komma närmare men vi försökte, vi vek inte ner oss, ingen hängde med huvudet. Pernilla återigen så måste jag höja dig till skyarna för du gör en kanonmatch med många fina räddningar och inte så mycket hjälp i 1:a halvan av matchen så du får ett stort plus i kanten av mig och en jätte ROS från oss alla i laget.

Men som sagt, det är nyttigt att få en käftsmäll så man kommer ner på jorden (då syftar jag inte på den jag fick av dig Pernilla under uppvärmningen för jag lovar att jag står stadigt på jorden med båda mina fötter.)
Då ska jag nu skriva om DOMARNA som faktiskt måste vara de sämsta som finns i detta avlånga land. Bedrövligt pinsamt jag tycker så synd om er som får dras med dessa herrar vid era hemmamatcher jag har alltid sagt att man inte ska lägga ner fokus på att gnälla på domarna men OMG vad dom va så sämst. Alltså de misstag de gjorde gör inte ens en föreningsdomare, allvarligt jag skämtar inte det finns så många grejer att ta upp så jag vet inte vart jag ska börja. Men ett ex. är när nyköping spelare ska stega in och gör en så solklar styrmen hon får Linda att flyga 3 m in i målgården och alla vet vi att det händer inte då dömer plandomaren styrmen men linjedomaren dömer straff, det blir straff. Dömer sen styrmen åt andra hållet men vår spelare stegar, glider förbi försvaret, är i luften ska skjuta blir då avblåst, hon rörde inte försvaret och försvaret rörde aldrig henne detta upprepades 2ggr till på olika spelare.... ok.
Det fanns en hyfsad kant NR3 i nyköping som gjorde ett antal mål på 6 steg hela tiden, INTE OK . Om hon bara haft sina 3 steg som man nu bara får ta i handboll utan studs så hade hon inte gjort ett enda mål. Matti frågade då i halvtid domaren om man tar 3 steg hoppar upp i luften och inte släpper bollen och landar igen på båda fötterna hur många steg blir det då? svaret fick oss att inse att det inte var någon idé att fortsätta att fråga om nåt mer....
Svaret blev: det är noll steg. Hajar ni vad vi hade att göra med?
Hur som haver så gjorde vi saker som inte får ske, nyköping gjorde saker som inte får ske, men vi blev straffade dubbelt upp medan Nyköping klarade sig undan alltför många gånger .

Vi skyller inte vår förlust på domaren vi hade åkt på stryk idag i alla fall för Nyköping var det bättre laget idag, ni är absolut det bästa motstånd vi mött hittills.
Så grattis å hoppas att ni får andra domare till era hemmamatcher framöver.
Det skulle bli så mycket roligare handboll då.
// A"


Matchen slutade 36-19 i Nyköpings favör.

Kommentarer


- Kommentera Här
- alla kommentarer som anses vara för grova kommer att tas bort.
- Vi rekommenderar dig att kontakta oss via e-post om du har viktiga frågor, då blir dem garanterat besvarade. :


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0